صرافی بیتفینکس اتهام پولشویی را رد کرد: قربانی کلاهبرداری شده‌ایم

بیتفینکس می‌گوید فریب خورده و قربانی یک کلاهبرداری توسط کرپیتو کپیتال (Crypto Capital) شده است.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

بر اساس گزارش کوین‌دسک، صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس روز جمعه (3 آبان) ادعا کرد که قربانی یک کلاهبرداری شده است. به گفته این صرافی کریپتو کپیتال (Crypto Capital) عامل انجام این کلاهبرداری است. ادعا می‌شود کریپتو کپیتال که در حوزه پردازش پرداخت‌های ارزهای دیجیتال فعالیت دارد، 880 میلیون دلار از بیتفینکس کلاهبرداری کرده است. رئیس کریپتو کپیتال، ایوان مانوئل مولینا لی (Ivan Manuel Molina Lee) روز پنجشنبه به اتهام پولشویی توسط پلیس لهستان دستگیر شد.

طبق اعلامات مقامات لهستانی، جرائم مولینا لی شامل پولشویی برای کارتل‌های مواد مخدر کلمبیایی با استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال است.

در بیانیه‌ای که در روز جمعه منتشر شد، بیتفینکس اعلام کرد که موضع خود را برای مقامات آمریکایی و لهستانی روشن خواهد کرد و همچنان به دنبال سرمایه‌هایی است که توسط کرپیتو کپیتال از دست داده. بر اساس این بیانیه، کرپیتو کپیتال، در ارائه و نمایش درست در خصوص نگه‌داری، اجرای قابل قبول بانکداری، برنامه‌ریزی قوی و کسب مجوزهای مالی مربوطه به بیتفینکس کوتاهی کرده است.

مطابق گزارش‌های روزنامه لهستانی دابلیو پولیتیس (W Polityce)، مولینا لی به جرم پولشویی به مبلغ 1.5 میلیارد زلاتی (واحد پول لهستان و معادل تقریبی 390 میلیون دلار) از منابع غیرقانونی، در لهستان تحت تعقیب است. بیتفینکس شایعات مبنی بر دست داشتنش در هرگونه اقدام پول‌شویی کریپتوکپیتال را رد کرده است.

استورات هوگنر (Stuart Hoegner) مشاور ارشد حقوقی بیتفینکس نوشت:

ما نمی‌توانیم در مورد سایر مشتری‌های کریپتو کپیتال صحبت کنیم، اما هر اظهارنظری مبنی بر پولشویی کرپیتو کپیتال، به دستور بیتفینکس یا مشتریان آن در خصوص درآمد حاصل از قاچاق مواد مخدر یا دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را قویاً رد می‌کنیم.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید