بیش از 40 درصد کارمندان حوزه بلاک چین در صرافی‌های ارز دیجیتال کار می‌کنند

ر اساس تحقیقات جدید منتشر‌شده در نشریه «دِ بلاک» (The Block)، تقریباً نیمی از افرادی که در صنعت بلاک‌ چین مشغول به کار هستند، از کارکنان صرافی‌های ارز دیجیتال هستند.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

به نقل از «کوین‌تلگراف»، نتایج این بررسی و تحقیق که در تاریخ 23 اکتبر (۱ آبان) در این مجله منتشر شده، حاکی از این است که 42% از افرادی که از 158 شرکت مختلف مورد بررسی قرار گرفتند، در صرافی‌های ارز دیجیتال کار می‌کنند که شامل 7,700 نفر در 30 صرافی مختلف می‌شوند.

پس از صرافی‌های کریپتو، تولیدکنندگان تجهیزات استخراج ارز‌های دیجیتال در رده دوم قرار دارند که 11% درصد از افراد شاغل در این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند. %10 درصد دیگر افراد مورد بررسی در این پژوهش نیز در بنیاد‌های مختلفی که در حوزه ارز دیجیتال فعالند، درحال کار هستند. از جمله این بنیاد‌ها می‌توان به ریپل، ترون، Block.one و IOHK که بیشترین کارکنان را در این بخش به خود اختصاص داده‌اند، اشاره کرد.

از میان این 158 شرکتی که درحوزه بلاک‌ چین و ارز‌های دیجیتال فعالیت دارند، بیت مین (Bitmain)، هیوبی (Huobi)، کوین بیس (Coinbase) و اوکی اکسچنج (OKEx) به ترتیب با 1,500، 1,300، 1,000 و 950 کارمند، از نظر تعداد افراد شاغل در این تحقیق، صدرنشین هستند. بایننس و ریپل نیز به ترتیب دارای 650 و 450 پرسنل هستند.

شرکت‌های حوزه بلاک چین، در میان بهترین‌ها برای کار کردن

براساس گزارشی که در ماه سپتامبر منتشر شد، صرافی کوین بیس و ریپل نتوانستند جایگاه خود را در بین 10 شرکت برتر فهرست محبوب‌ترین شرکت‌ها برای کار در آمریکا که توسط لینکدین (LinkedIn) تهیه می‌شود، حفظ کنند. استارتاپ خریدوفروش سهام و ارز‌های دیجیتال «رابین‌ هود» نیز با حرکت از رتبه ششم در سال 2018 به رتبه هفتم در سال 2019 همچنان جایگاه خود را در 10 گزینه اول این لیست حفظ کرده است.

علاوه بر این، ریپل نیز در ماه مارس به عنوان یکی از بهترین کارفرمایان صنعت تکنولوژی خلیج سانفرانسیسکو برگزیده شد. در آن زمان، 91% از کارکنان این شرکت، ریپل را محیطی عالی برای کار کردن توصیف کردند. همچنین 95 درصد از کارکنان اظهار داشتند از این‌که به دیگران بگویند در این شرکت کار می‌کنند احساس غرور می‌کنند و از این بابت مفتخر هستند.

در ماه ژوئن نیز سایت لینکدین، بلاک‌ چین را در لیست 10 مورد از مهارت‌های بسیار مهم برای کار در منطقه آسیا و اقیانوسیه دسته‌بندی کرد.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید