قیمت بیت کوین به بیش از ۲۸,۰۰۰ دلار رسید

قیمت بیت کوین، برترین ارز دیجیتال با ارزش بازار، از ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد) تاکنون، برای اولین بار از سطح ۲۸,۰۰۰ دلار فراتر رفته است.

در ساعاتی پیش، بهای بیت کوین با عبور از
این سطح قیمتی، به ۲۸,۳۹۹ دلار رسیده است.
در ۲۴ ساعت اخیر، ارزش bitcoin ۵.۲ درصد،
در یک هفته گذشته ۳۷.۸ درصد و در طول
یک ماه گذشته ۲۰.۸ درصد رشد کرده است.
در زمان نگارش این متن، bitcoin در قیمت ۲۷,۹۸۰ دلار معامله می‌شود.

درباره بیت کوین

bitcoin نوعی پول الکترونیکی است که نهاد واسطی در انتشار و نقل‌وانتقال و مدیریت آن دخالت ندارد و کنترل آن در‌اختیار مردم است. در این سیستم پولی، مردم بانک خود هستند و پول را به‌طور‌مستقیم و بدون نیاز به بانک یا نهاد متمرکزی به یکدیگر انتقال می‌دهند.

دانشمندان علوم کامپیوتر و رمزنگاری دهه‌ها رؤیای داشتن پولی تماماً دیجیتال و مستقل از بانک‌های مرکزی کشورها را در سر می‌پروراندند. بیت کوین با ظهور خود این رؤیا را محقق کرد و جهان را در آستانه انقلابی مالی قرار داد. امروزه، bitcoin چنان شهرتی به‌هم زده است که همه درباره آن صحبت می‌کنند و می‌خواهند بدانند که این ارز دیجیتال چیست.

بیت کو ین شبکه‌ای از کامپیوترها و سرورها در سراسر جهان است که از‌طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند و نرم‌افزار اصلی بیت کو ین را اجرا می‌کنند. این کامپیوترها که نود (Node) نام دارند، برتری‌ای بر یکدیگر ندارند و فقط پایگاه داده بیت کو ین را که به آن بلاک چین می‌گویند، در خود ذخیره می‌کنند. هرکسی در هر‌جای دنیا می‌تواند با راه‌اندازی این نرم‌افزار در هر کامپیوتری، بخشی از این شبکه باشد.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید