تعداد آدرس‌ های دارای بیت کوین رکورد زد!

در حال حاضر تعداد آدرس‌های بیت کوینی که حداقل حاوی یک ساتوشی هستند از هر زمان دیگری بیشتر است. تعداد آدرس‌هایی که دارای بیت کوین هستند حتی از زمان پیک بازار صعودی ۲۰۱۷ نیز بالاتر رفته است.

به گزارش نیوز‌بی‌تی‌سی، نمودارهای با اینکه سردرگم‌کننده‌اند ولی نشان‌دهنده تعداد کاربران بیت کوین در سراسر دنیا هستند. با اینکه تعداد کاربران بیت کوین رکورد جدیدی ثبت کرده، اما قیمت بیت کوین از بالاترین قیمت در سال ۲۰۱۹ بسیار پایین‌تر است. البته بسیاری معتقدند که این روند نزولی به پایان خود نزدیک شده است.

این اطلاعات را یک سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر به نام «الکس تورن» (Alex Thorn) با استفاده از داده‌های وب‌سایت CoinMetrics.io ارائه داده است. او اظهار کرد که تعداد آدرس‌های دارای بیت کوین از بیشترین میزان تاریخی آن که ۲۸.۳۸ میلیون آدرس بود عبور کرده است. رکورد ۲۸.۳۸ میلیون طی بازار صعودی سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

تورن در یک رشته توییت توضیح داده که تعداد آدرس‌های کیف پول که حاوی بیت کوین هستند یکی از بهترین‌ داده‌هاست تا با استفاده از آن تعداد افرادی را که در سراسر جهان بیت کوین در اختیار دارند محاسبه کنیم. اما دو مشکل در مورد این آمار وجود دارد، اولاً هیچ تضمینی وجود ندارد که هر آدرس کیف پول مخصوص یک نفر باشد، هر کاربر می‌تواند تعداد زیادی آدرس کیف پول داشته باشد و بعضاً هر کیف پول شامل تعداد زیادی آدرس بیت کوین است. همین می‌تواند منجر به این شود که تعداد آدرس‌هایی که دارای بیت کوین هستند از تعداد کاربران بیت کوین بسیار بیشتر باشد.

در واقع ساتوشی ناکاموتو در همان ابتدای داستان بیت کوین به اهمیت تغییر مداوم آدرس‌های بیت کوین توسط کاربران اشاره کرده بود. در وایت پیپر بیت کوین نوشته شده است:

به عنوان یک لایه حفاظتی بیشتر، برای هر معامله باید از یک جفت کلید جدید استفاده شود تا از انتساب آن‌ها به یک مالک مشترک جلوگیری شود.

به علاوه، این واقعیت که بیشتر کاربران بیت کوین، دارایی‌های دیجیتال خود را در حساب صرافی‌ها نگه می‌دارند نیز، بر صحت این آمار سایه افکنده است. با این کار، دارایی‌های تعداد زیادی از افراد در یک کیف پول که متعلق به صرافی است انباشته می‌شود. و این، تعداد کاربران بیت کوین را کمتر از میزان واقعی آن نشان می‌دهد.

ترون معتقد است با توجه به اینکه افراد بسیاری بیت کوین خود را در صرافی نگه‌ می‌دارند، این احتمال وجود دارد که تعداد دارندگان واقعی بیت کوین بیشتر از ۲۸.۳۹ میلیون نفر باشد. او همچنین معتقد است با اینکه این آمار فاصله زیادی تا کامل بودن دارد، اما نشانه‌ای از رشد پذیرش بیت کوین است.

یک سرمایه‌گذار دیگر به نام تیموتی پیترسون (Timothy Peterson) که از شرکت مشاوران Cane Island Alternative معتقد است که با استفاده از این اطلاعات می‌توان کمترین قیمت مقطعی بیت کوین را تخمین زد. پیترسون انتظار دارد زمانی که قیمت متوسط بیت کوین در طی ۳۰ روز با تعداد آدرس‌های اعلام شده برای بیت کوین از سوی CoinMetrics منطبق باشد، کف قیمتی مقطعی برای بیت کوین اتفاق بیفتد. او همچنین به چند شاخص دیگر اشاره کرد که نشان می‌دهند در حال نزدیک شدن به کف قیمتی بیت کوین هستیم.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر
نویسنده: مهراد
نویسنده: مهراد
کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید