مجوز استخراج ارزهای دیجیتال در استان بوشهر صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرایی شدن دستورالعمل صدور جواز و پروانه بهره برداری استخراج ارز دیجیتال طبق ضوابط مربوطه در استان بوشهر خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:

آیین‌نامه صدور جواز و پروانه بهره‌برداری استخراج ارز دیجیتال بر اساس ضوابط تعیین شده، در استان بوشهر اجرایی شد.

به گزارش ارزدیجیتال به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سید حسین حسینی بیان کرد:

طبق ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، متقاضیان می‌توانند طبق ضوابط تعیین شده در این آیین‌نامه برای گرفتن مجوز استخراج رمز ارز از طریق سامانه بهین‌یاب اقدام کنند.

وی با اشاره به تعیین و ملاک صنعتی شدن رمزارز‌ها افزود:

پس از بررسی، هم فکری و مشورت با فعالان این بخش، همچنین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف، صدور جواز تاسیس و بهره‌برداری برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمزارز آن‌ها بیش از ۲۵۰ کیلووات (ولت ـ آمپر) باشد، امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد:

از آنجا که واحد استخراج کننده رمزارز دارای کاربری صنعتی و مشمول ضوابط استقرار واحد‌های صنعتی هستند بنابراین استقرار آن‌ها فقط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد:

براساس آیین‌نامه ابلاغ شده، صدور و یا اصلاح جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمز ارز در محل واحد‌های تولیدی فعال صنعتی و معدنی موجود ممنوع است.

حسینی گفت:

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر از جزئیات ضوابط صدور مجوز استخراج رمز ارز به سامانه اینترنتی این سازمان به نشانی https://bsh.mimt.gov.ir ، یا کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر مراجعه کنند.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید