آمازون و اوالانچ برای تسریع پذیرش بلاکچین همکاری می‌کنند

طی چند روز گذشته، ارزش بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال رشدی قابل توجه داشتند. اما طبق معمول، بیت کوین بزرگترین برنده افزایش قیمت نبود. ارز دیجیتال آواکس (AVAX) در هفت روز اخیر افزایش ارزش ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از U.today، یکی از دلایل اصلی بهبود دید سرمایه‌گذاران به آواکس، انتشار خبر همکاری این شبکه با آمازون وب سرویس (AWS) بود. هر دو طرف، دلیل همکاری خود را بهبود پذیرش سازمانی ارزهای دیجیتال عنوان کرده‌اند.

بدین ترتیب، آمازون وب سرویس خدمات کاربردی غیرمتمرکز خود برای شبکه اوالانچ را به شکل عمومی و به کل بازار خود عرضه خواهد کرد. این مشارکت می‌تواند تاثیری شگرف داشته باشد؛ آمازون خدمات خود را در بیش از ۱۰ کشور جهان ارائه می‌کند. افزون بر این، این خدمات تنها شامل سرویس رایانش ابری این شرکت نمی‌شود.

طبق سندی که توسط اوالانچ منتشر شد،‌ این شبکه بلاکچینی یکی از اعضای شبکه شرکای آمازون (APN) است. بدین ترتیب، APN قادر خواهد بود تا خدمات سفارشی ئازی شده خود در عرصه ارز دیجیتال را به بیش از ۱۰۰۰۰۰ مشتری خود ارائه کند.

کاربران AWS قادر خواهند بود تا به شبکه اوالانچ دسترسی داشته باشند و از مزایایی همچون مقیاس‌پذیری بالا، زمان تایید بلوک سریع و هزینه اندک تراکنش‌ها بهره برند. این مساله به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا راهکارهای مالی خود همچون استیبل کوین‌ها و سیستم‌های پرداخت مبتنی بر بلاکچین را به راحتی ارائه کنند. اوالانچ به مشتریان AWS، داشبوردی اختصاصی برای مدیریت توکن‌های آن‌ها در بلاکچین خود ارائه می‌کند. یکی از برندگان اصلی این مشارکت، نودهای فعال شبکه اوالانچ خواهند بود. این مساله به بهبود غیرمتمرکزسازی شبکه نیز کمک شایانی خواهد کرد.

برای آن که بتوانید به ولیدیتوری در اوالانچ تبدیل شوید، نیازی به وارد کردن کلید خصوصی خود نخواهید داشت. این ویژگی بدین دلیل ایجاد شده است که اگر کسی به فضای رایانش ابری شما دسترسی پیدا کرد، دارایی کریپتویی شما در امان باشد.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر شبکه اصلی، ولیدیتور ساب‌نت‌های اکوسیستم آواکس شوند و از پاداش اختصاصی آن‌ها منتفع شوند.

در حال حاضر، حد نصاب استیک لازم برای بدل شدن به ولیدیتور در شبکه ۲۰۰۰ کوین AVAX است که با قیمت لحظه‌ای AVAX، چیزی بالغ بر ۳۱۰۰۰ دلار سرمایه احتیاج خواهد داشت.

تحلیل اوالانچ نشان می‌دهد که این شبکه که زمانی، یکی از گزینه‌های اصلی به چالش کشیدن سلطه اتریوم بر شبکه‌های هوشمند تلقی می‌شد، نیاز به چنین مشارکت‌هایی برای رشد مجدد دارد.

با ویژگی‌هایی همچون هزینه کارمزد اندک و سرعت بالا، این شبکه می‌تواند سال ۲۰۲۳ درخشانی در پیش داشته باشد. در ماه‌های اخیر، این شبکه با پلتفرم فروش اینترنتی شاپیفای (Shopify) برای پشتیبانی از توکن‌های NFT خود دست به همکاری زده است.

همچنین کیف پول سخت‌افزاری مشهور لجر (Ledger)، نرم‌افزار پشتیبانی از شبکه اوالانچ را بروزرسانی کرده است که به کاربران این کیف پول امکان تعامل راحت‌تر با شبکه اوالانچ را می‌دهد.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید