یک میلیارد توکن XRP دیگر توسط ریپل آزاد شد؛ مانع افزایش قیمت

ریپل که یک شبکه پرداخت بر بستر بلاک چین و ارائه‌دهنده آلت کوین XRP است، سال جدید میلادی را با آزاد کردن ۱۹۲ میلیون دلار از سپرده‌های خود آغاز کرد.

به گزارش کوین تلگراف، داده‌های اسکن شده از بلاک چینِ ریپل که با رصد سایت Whale-Alert به دست آمده است، نشان می‎دهد تعدادی توکن XRP آزاد شده است. آزادسازی این توکن‌ها بخشی از طرح از پیش‌ برنامه‌ریزی شده‌ای است که ریپل از سال ۲۰۱۷ آن را شروع کرده است.

مسئولان ریپل در آن مقطع گفتند ۵۵ میلیارد توکن ریپل را قفل کرده‌اند و آن‌ها را به تدریج و در ۵۵ ماه آزاد خواهند کرد. به گفته آن‌ها، دلیل این کار ایجاد انگیزه در در سرمایه‌گذاران برای حفظ توکن‌های XRP و استفاده از آن‌هاست:

ما از یک صندوق امانت برای ساخت ۵۵ قرارداد به ارزش ۱ میلیارد XRP استفاده می‌کنیم که به طور هوشمند در ماه‌های صفرم تا پنجاه و چهارم در روز اول هر ماه منقضی می‌شود.

در ادامه‌ی این پست آمده است:

می‌توانید از ما انتظار داشته باشید که همچنان به استفاده از XRP برای ایجاد انگیزه در فعالان بازار که شکاف قیمتی کمتری را در پرداخت‌ها ارائه می‌‎دهند ادامه دهیم و توکن‌های XRP را به اشخاص حقوقی بفروشیم.

قبل از شروع طرح، ریپل هر ماه حدوداً ۳۰۰ میلیون دلار XRP می‌فروخت. با این حال، در سال ۲۰۱۹ با اینکه توکن‌های XRP سوزانده شده توسط ریپل بیشتر از هر سال دیگری بود، اما فروش XRP به طور چشمگیری شدت گرفت.

این طرح در جلوگیری از سقوط قیمت XRP در برابر قیمت بیت کوین و دلار موفق عمل نکرده است و همانطور که ارزدیجیتال در هفته گذشته گزارش داد، قیمت XRP به پایین‌ترین میزان خود در دو سال اخیر سقوط کرد.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

این هفته، «دیوید شوارتز» (David Schwartz) مدیر ارشد فناوری ریپل ادعا کرد فروش XRP، ریپل را ثروتمندتر نمی‌کند. او همچنین فروش توکن‌ها را «ناچیز» توصیف کرد.

قیمت XRP نسبت به آزادسازی توکن‌های جدید واکنش خاصی نشان نداده است و در حدود ۰.۱۹ دلار به ثبات رسیده است. در حالیکه سایر آلت کوین‌های بزرگ حدود ۱ درصد افت کرده‌اند.

نویسنده سینا
نویسنده سینا
کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید