کاهش ماینرهای مونرو پس از انتقال موفق به الگوریتم RandomX

مونرو بزرگترین ارز دیجیتال مبتنی بر حریم خصوصی اخیرا شبکه خود را به روزرسانی کرده است تا این شبکه در مقابل اسیک ها مقاوم شود. قبل از این به روزرسانی، شبکه مونرو با به روزرسانی های مداوم الگوریتم برای دور کردن ماینرهای اسیک مواجه بود. هرچند تغییر اخیر از CryptoNightR به RandomX مقاومت بلندمدت تری در مقابل اسیک ها را برای شبکه وعده می‌دهد. علاوه بر انتقال به RandomX، این به روزرسانی شامل چندین تغییر دیگر نظیر کنار گذاشتن ID های پرداخت بسیار طولانی است.

نکته قابل توجه این است که به روزرسانی اخیر یکی از موضوعاتی بود که در آخرین قسمت مونرو تاک (MoneroTalk) درباره آن صحبت شد. جاستین ارنهافر (Justin Ehrenhofer) تحلیلگر DV Trading اطلاعات مختصری در خصوص تغییرات انجام شده در این به روزرسانی ارائه داد. جاستین بیان کرد که این به روزرسانی دارای چندین بهبود در خصوص GUI و CLI و شامل نرم افزارهایی نظیر MyMonero و Cake Wallet است.

وی در خصوص RandomX گفت:

الگوریتم RandomX یک الگوریتم گواه اثبات کار جدیدی برای مونرو است که قرار است در برابر اسیک ها مقاوم باشد و رقابت بیشتری در بازار ماینینگ با CPU ایجاد کند. در نتیجه، این تغییر بسیار بزرگی برای مونرو است. هم چنین در خصوص GUI نیز شاهد پشتیبانی و تجربه کاربری بهتری خواهیم بود.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

جاستین هم چنین بیان کرد این به روزرسانی شامل اصلاح باگ ها نیز می‌باشد و افزود که محققان استفورد زمان زیادی را صرف تحلیل زیکش و مونرو کرده اند و این بهبودها کاملا ایمن بوده و در آخرین نسخه مونرو وجود دارند. وی در خصوص زیرساخت بیان کرد که ID های پرداخت طولانی، نامناسب بوده اند. جاستین گفت:

صرافی ها، کیف پول ها و سایر سرویس ها به روزرسانی شده اند تا از آدرس های فرعی یا آدرس های یکپارچه شده استفاده کنند که هر دو بسیار بهتر هستند. نود ساده GUI بدان معنا است که آسانتر و غیرمتمرکزتر به سایر شبکه متصل می‌شود زیرا نودها را به طور خودکار پیدا می‌کند تا به آنها متصل شود.

هاوارد چو (Howard Chu) مدیر ارشد فنی شرکت Symas Corp نیز درباره شرایط پس از به روزرسانی RandomX صحبت کرد. طبق سخنان او، جالب ترین آمارها، هش ریت و تعداد ماینرها بودند و بیان کرد که شبکه تقریبا یک چهارم ماینرهای خود را از دست داده است.

قبل از به روزرسانی تقریبا ۴۰,۰۰۰ آدرس ماینینگ منحصربه‌فرد وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۲۷,۰۰۰ الی ۲۸,۰۰۰ آدرس رسیده است. بنابراین تقریبا یک چهارم ماینرها را پس از این به روزرسانی از دست داده‌ایم. این عدد به آهستگی در حال افزایش است، در نتیجه این موضوع شاید بدان معنا باشد که اکثر ماینرهایی که از دست داده‌ایم صرفا به خاطر به روزرسانی نکردن به موقع توسط آنها باشد.

هاوارد چو در خصوص هش ریت بیان کرد که در حال حاضر هش ریت شبکه تقریبا ۷۷۰ الی ۷۸۰ مگاهش است و انتظار می‌رود این رقم به ۱ گیگاهش برسد. وی گفت:

عملکرد کارت گرافیک های شرکت انویدیا از Cryptonight به RandomX افزایش اندکی داشته است اما CPU ها ۷ الی ۱۰ برابر سریعتر شده اند. این افزایش عملکرد احتمالا منجر به افزایش هش ریت به ۱ گیگاهش در ثانیه خواهد شد.

نویسنده سینا
نویسنده سینا
کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید