هاردفورک پیش از موعد اتریوم موجب اختلال در شبکه آزمایشی شد

عرضه دو روز زودتر از موعد مقرر هاردفورک استانبول، باعث شد تا شکافی در شبکه آزمایشی (تست نت) «راپستِن» (Ropsten) به وجود آید و استخراج‌کنندگان به دو دوسته تقسیم شوند.

پی اس ووچر پرمیوم ووچر
پی اس ووچر پرمیوم ووچر

به گزارش «کوین تلگراف» و بر اساس پست توییتری «هادسون جیمسون» (Hudson Jameson) که 8 مهر منتشر شد، برخی از ماینرها هنوز بر روی زنجیره قدیمی راپستن فعالیت می‌کنند و این در حالی است که برخی دیگر از ماینرها در زنجیره جدید مشغول تایید تراکنش و ایجاد بلاک هستند.

جیمسون پیش‌‌تر گفته بود که هاردفورک استانبول اوایل اکتبر (مهر) اجرا خواهد شد. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

برای آن دسته از کاربران که اطلاع دقیقی از نحوه کارکرد هاردفورک ندارند باید بگوییم که که بلاک انتخابی ما برای عرضه هاردفورک، شماره‌ای است که تقریبا 2 اکتبر (10 مهر) به آن خواهیم رسید. با این حال ممکن است بسته به سرعت ایجاد بلاک‌ها، این تاریخ با تغییر یک یا دو روزه مواجه شود.

باید این مسئله را نیز در نظر گرفت که سیستم‌های بلاک چینی پیچیده‌اند و پیش‌بینی دقیق به‌روزرسانی‌شان نیز سخت است. از همین رو هاردفورک استانبول دو روز زودتر از تاریخ پیش‌بینی‌شده منتشر شد که بر اساس صحبت‌های جیمسون، تایید سریع بلاک‌ها، دلیل این عرضه پیش از موعد بوده است.

بیشتر ماینرهایی که روی شبکه آزمایشی راپستن باقی مانده‌اند از عرضه هاردفورک استانبول بی خبرند و این مسئله سبب ایجاد شکافی میان این ماینرها و آن دسته که به زنجیره جدید رفته‌اند، شده است. در حال حاضر برخی در زنجیره قدیمی و برخی در زنجیره جدید در حال استخراج‌اند.

مدیر تیم «بنیاد اتریوم» (Ethereum Foundation)، «پیتر سیلاگی» (Peter Szilágyi) در توییتر خود گفت:

اجرای فورک استانبول روی شبکه آزمایشی راپستن کمی ناپایدار است و این مسئله ناشی از فشار بسیار بالای ماینرهایی است که در زنجیره فورک نشده در حال فعالیتند.

جیمسون در تکمیل صحبت‌های خود افزود که هدف از ایجاد شبکه‌های آزمایشی همین است و شبکه آزمایشی راپستن نیز تا زمانی که کار توسعه به پایان برسد، ناپایدار خواهد بود و مشخص نیست که این اختلال کوچک تاثیری بر فعال‌سازی هاردفورک استانبول داشته باشد یا خیر.

کوین تلگراف پیش‌تر به نقل از ویتالیک بوترین گفته بود که وی [بوترین] نسبت به اشباع شدن بلاک چین اتریوم واهمه دارد و این مسئله می‌تواند جلوی ورود مشترکان دیگر را بگیرد. بوترین در صحبت‌های خود اشاره کرده بود:

مقیاس پذیری یک نقطه ضعف بزرگ است چرا که بلاک چین اتریوم تقریبا اشباع شده است. اگر شما یک موسسه بزرگتر باشید، فکر می‌کنید که اگر به این شبکه بپیوندیم نه تنها بیشتر اشباع می‌شود بلکه باید با بقیه مشترکان بر سر فضای تراکنش رقابت کنیم. بدون این کار هم بلاک چین اتریوم گران است و با ورود ما این گرانی پنج برابر خواهد شد.

در این باره بیشتر بخوانید

  • هاردفورک بعدی اتریوم تا پایان سال 2018 اجرا خواهد شد
  • هاردفورک استانبول اتریوم شاهد ۶ تغییر اساسی خواهد بود
  • ویتالیک برنامه اتریوم 2 را در تایوان پیاده‌سازی خواهد کرد
  • تاریخ جدید هاردفورک اتریوم اعلام شد
  • تمرکز شدید بازار ارزهای دیجیتال به هارد فورک‌های پیش‌روی اتریوم !
کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید