صاحبان گوشی های آیفون مراقب بیت کوین و لایت کوین خود باشند!

پی اس ووچر پرمیوم ووچر
پی اس ووچر پرمیوم ووچر

لوشان تی (Loshan T) یکی از توسعه دهندگان بنیاد لایت کوین اخیرا در توییتر بیان کرد که کیف پول های بیت کوین و لایت کوین دیگر در گوشی های هوشمند آیفون X و سری های قبل تر از آن ایمن نمی‌باشند. این خبر پس از آن بیان شد که لوشان تی به کاربران توصیه کرده بود تا دستگاه های آیفون خود را ارتقا دهند. لازم به ذکر است که طبق اطلاعات بنیاد لایت کوین، افراد بسیار زیادی از این گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند. لوشان در ادامه صراحتا بیان کرد که به روز رسانی سیستم عامل iOS این مشکل را حل نمی‌کند زیرا این مشکل با عرضه پچ برطرف نمی‌شود و غیرقابل اصلاح است.

لوشان این سخنان را پس از توییت های Axi0mX بیان کرد. در توییت های وی گفته شد که:
جیلبریک عظیم: معرفی checkm8 که یک بوت‌رام غیرقابل اصلاح برای صدها میلیون دستگاه آیفون می‌باشد. اکثر نسل های مختلف گوشی هوشمند آیفون و آیپد آسیب پذیر می‌باشند؛ از آیفون 4S با پردازنده A5 تا آیفون ۸ و آیفون X با پردازنده A11.
وی افزود با در نظر گرفتن اینکه آیفون ۴ آخرین دستگاهی بود که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کرد و دارای اکسپلویت یا حفره بوت‌رام عمومی بود، احتمالا این موضوع بزرگترین خبر سال های اخیر در جامعه جیلبریک (عبور از قفل و اقدامات امنیتی iOS) می‌باشد. این کاربر هم چنین عرضه رایگان این اکسپلویت را برای استفاده جامعه تحقیقات امنیتی و جیلبریک iOS اعلام کرد و افزود این نسخه، جیلبریک کامل به همراه نرم افزار سایدیا (Cydia) نمی‌باشد و صرفا یک اکسپلویت ساده است. لازم به ذکر است که سایدیا، برنامه مدیریت برنامه های iOS می‌باشد.
به دنبال این خبر، لوشان افزود که آیپدهایی که قبل از ۲۰۱۹ عرضه شده اند نیز ایمن نمی‌باشند. وی افزود که کلیدهای خصوصی کاربران در معرض خطر می‌باشد. لوشان در این خصوص گفت:
در حالی که فکر می‌کنید اکثر کاربران ارزهای دیجیتال از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، اما طبق اطلاعات بنیاد لایت کوین به نظر می‌رسد که اکثر کاربران از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند. تعداد کیف پول های loafwallet که در سیستم عامل iOS نصب شده اند تقریبا ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار نصب بیشتر از سیستم عامل اندروید می‌باشد.
کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید