حضور Nvidia در دادگاه برای پاسخگویی به شکایت ماینرها

شرکت بزرگ تراشه‌سازی «انویدیا» (Nvidia) در حال تکمیل دفاعیه‌ای برای ارائه به دادگاه است. در این دفاعیه دلایلی ارائه شده است که چرا دادگاه باید کیفرخواستی که این شرکت را متهم به فریبِ سرمایه‌گذاران صنعت استخراج ارزهای دیجیتال در مورد کارت‌های گرافیکی این شرکت می‌کند را رد کند.

به گزارش کوین‌دسک، در جلسه دادرسی در اوکلندِ کالیفرنیا در روز جمعه، این شرکت اظهار داشت بعضی از سهام‌داران در تلاشند با برش بخشی از جملات بیانیه‌های شرکت نشان دهند این شرکت در ارائه آمار فروش خود شفاف عمل نکرده است، در حالی که بقیه قسمت‌های بیانیه را نادیده می‌گیرند.

این پرونده شامل مجموع دادخواست‌های سهام‌‎داران است که اولین بار در دسامبر ۲۰۱۸ (آذر ۹۷)، پس از کاهش درآمد و افت ۲۹ درصدی سهامِ آن‌ها مطرح شد.

سهام‌داران ادعا می‌کنند که انویدیا در مورد اینکه قطعات گیمینگ این شرکت حتی با وجود معرفی کارت گرافیکی Crypto SKU که مختص ماینینگ است، هنوز هم سودده هستند به اندازه کافی شفافیت نداشته است. آن‌ها مدعی هستند که این موضوع خیلی دیر و در آگوست ۲۰۱۸ (مرداد ۹۷)، بعد از اینکه سود قطعات گیمینگ در زمینه استخراج کاهش یافته، توسط انویدیا اعلام عمومی شده است.

«پاتریک گیبز» (Patrick E. Gibbs) از موسسه حقوقی Cooley LLP و مشاور حقوقی انویدیا معتقد است ادعای سهام‌داران معتبر نیست. چون آن‌ها هیچ مدرکی ندارند که اثبات کند انویدیا در مورد واقعیات، آنگونه که در این پرونده ادعا شده است، آگاهی داشته باشد. همچنین هیچ ارتباطی بین ادعاهای مطرح شده با افت قیمت سهام نشان داده نشده است. گیبز معتقد است کوچکترین اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده قانونی سهام‌داران در پاسخ ادعا کرده است که انویدیا اعلام کرده درآمد تراشه‌های گیمینگ در زمینه ارزهای دیجیتال پایین است، اما در واقع این درآمد به حدی قابل توجه بود که وقتی قیمت ارزهای دیجیتال افت کرد و تقاضا برای خرید دستگاه‌های ماینینگ کاهش پیدا کرد، این شرکت بخش قابل ملاحظه‌ای از درآمدهایش را از دست داد.

در حین دادرسی، قاضی هایوود گیلیام (Haywood S. Gilliam Jr)، از انویدیا در مورد غافلگیری یک تحلیل‌گر از مورگان استنلی (Morgan Stanley) و چند تحلیل‌گر دیگر از اینکه انویدیا در نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد انتظار دارد درآمدها تا ۷ درصد افت کنند، سوال کرد.

گیبز در پاسخ گفت بعضی از تحلیل‌گران با این تصور نادرست که تقاضا برای خرید کارت‌های گیمینگ ثابت است، عمل کرده‌اند. وی همچنین ادعا کرد همه تحلیل‌گران در مورد پیش‌بینی افت قیمت به یک اندازه غافلگیر نشده‌اند.

در حال حاضر قاضی در حال بررسی استدلال‌هاست.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید