حجم معاملات قراردادهای آتی بکت رکورد زد؛ 4.8 میلیون دلار در یک روز!

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

روز چهارشنبه (1 آبان) حجم معاملات در پلتفرم بکت که در حوزه قراردادهای آتی بیت کوین فعالیت می‌کند، توانست رکورد جدیدی ثبت کند. کاربران این پلتفرم از نوسانات بازار نهایت استفاده را بردند و تنها در عرض یک روز 640 بیت کوین جمعا به ارزش 4.8 میلیون دلار در این پلتفرم خریدوفروش شد.

بر اساس گزارش «دی‌کریپتو»این روند صعودی خریدوفروش زمانی آغاز شد که قیمت بیت کوین تنها در عرض 5 دقیقه 500 دلار سقوط کرد و همزمان با شهادت دادن مارک زاکربرگ در سنای آمریکا به 7,300 دلار رسید. پس از این ریزش ناگهانی، 296 بیت کوین به ارزش 2.2 میلیون دلار تنها در عرض چند ساعت خریدوفروش شد.

روند معاملات باز هم شدت یافت تا این‌که رکورد بیشترین خریدوفروش پیشین را که معادل 224 بیت کوین (1.9 میلیون دلار) بود و در تاریخ 9 اکتبر به ثبت رسیده بود را شکست. در واقع حجم معاملات ثبت‌شده در روز چهارشنبه 6 برابر روز پیش از آن بود.

بکت ماه گذشته، پس از 1 سال تاخیر بالاخرهآغاز به کار کرد، اما حجم معاملات قراردادهای آتی مورد تایید کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) آن بسیار پایین‌تر از حد انتظار بود. هر چند این موضوع برای بسیاری نیز چندان دور از انتظار نبود.

آدام بک (Adam Back)، مدیرعامل بلاک‌استریم، پس از راه‌اندازی این پلتفرم در حساب توییتر خود نوشت:

بکت با افزودن روش جدیدی برای خرید بیت کوین، بازار تنظیم‌شده‌ای را در دسترس قرار می‌دهد که بیشتر نهادها می‌توانند از آن استفاده کنند. اما ما واقعا نمی‌دانیم فردا چه پیش خواهد آمد. ایجاد حساب، انتخاب استراتژی معامله و حجم مناسب برای شروع خریدوفروش زمان‌بر خواهد بود.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید