۵۳ درصد از کل هش بیت کوین دست دو شرکت است

۲ نهاد ماینینگ در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از هش‌ریت جهانی را تولید می‌کنند، انتظار می‌رود سختی استخراج بیت کوین در ۵ روز به میزان قابل توجهی کاهش یابد

قدرت پردازش محاسباتی پشت شبکه بیت کوین (BTC) در عصر روز ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ تا محدوده ۳۰۰ EH/s افزایش یافت. سه روز قبل از افزایش، نرخ هش بیت کوین در دسامبر به ۱۷۰ EH/s رسید. در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲، استخراج‌کنندگان بیت کوین از تگزاس قدرت هش خود را کاهش دادند تا شبکه را از هرگونه بار اضافی خلاص کنند.

بیشتر قدرت هش SHA256 در همان روز بازگشت و گزارش دادیم که تا ساعت ۱۲:۰۰ بعد از ظهر به ۲۴۰ EH/s بازگشت. پس از جهش روز چهارشنبه به بالای ۳۰۰ EH/s، آمار روز پنجشنبه نشان می‌دهد که هش‌ریت کل شبکه در امتداد ۲۵۰.۵۷ EH/s است. علاوه بر این، طی سه روز گذشته، دو استخر استخراج بیش از ۵۰ درصد از کل هش‌ریت شبکه را به خود اختصاص داده اند.

البته این موضوع باعث انتقادات نسبت به شبکه و اتهام تمرکز در این هفته شده است. در ۲۹ دسامبر، استخر ماینینگ Foundry USA 31.45٪ از کل هش‌ریت را کنترل می‌کند و Antpool میزان ۲۱.۸۷٪ از ۲۵۰.۵۷ EH/s فعلی را در صبح پنجشنبه کنترل می‌کرد. هر دو استخر استخراج، Antpool و Foundry به میزان ۵۳.۳۲ درصد از کل هش‌ریت BTC را در اختیار دارند.

منبع: arzido.com

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید