نویسنده‌ کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول: بیت کوین با قدرتمندترین بانک مرکزی دنیا درافتاده است

پی اس ووجر پی اس ووچرز
پی اس ووجر پی اس ووچرز

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) نویسنده‌ی کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» درباره‌ی نبرد بیت کوین و فدرال رزرو موضع گرفت. بیش از ۳۲ میلیون نسخه از کتاب شناخت‌شده‌ی کیوساکی در 40 کشور جهان به فروش رسیده و تخمین زده می‌شود ارزش خالص ثروت او حدود ۸۰ میلیون دلار باشد.

به نقل از خبرگزاری «کوین‌تلگراف» که پستی را بر مبنای مصاحبه کیوساکی با «بلومبرگ» در ۲۲ اکتبر منتشر کرده است، کیوساکی با بحث و جدل غریبه نیست. کتاب او یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های مالی است که تاکنون به رشته تحریر درآمده است. با این حال وی چندین بار افتضاحاتی به بار آورده که مهم‌ترین‌ آن ورشکستگی موسسه‌ی آموزش مالی او در سال ۲۰۱۲ بود.

در جریان این مصاحبه، کیوساکی بار دیگر نظرش را در رابطه با سرمایه‌گذاری در طلا، نفت، املاک مستغلات اعلام و بر آن تاکید کرد. وقتی از وی درباره‌ی سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی همچون بیت کوین سوال شد در پاسخ گفت:

من فکر می‌کنم این موضوع خیلی جالب است؛ بیت کوین فدرال رزرو را که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های دنیاست، به مبارزه می‌طلبد و وارد قلمروی مبارزه‌‌ی با آن‌ها شده است. همانند این است که من مک‌دونالد را به مبارزه دعوت کنم. من فکر می‌کنم آن‌ها نیز وارد این نبرد شوند و دوران بسیار جذابی در پیش خواهیم داشت.

رابرت کیوساکی به عنوان یک سرمایه‌گذار از دیدگاه شخصی به مسائل می‌نگرد و سرمایه‌گذاران را تشویق به دنبال کردن غرایز خود در این مسیر می‌کند. او در این رابطه اظهار داشت:

به شخصه من یک تکنوساروس‌رکس هستم. به سختی می‌توانم از تلفن همراه استفاده کنم، پس بهتر است از ارزهای دیجیتال دوری کنم. اگر شما جوان هستید و به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه‌مندید، ممکن است این حوزه برای شما مناسب باشد.

دوباره، برمی‌گردیم به این‌که «فقط کاری را انجام بده که به آن علاقه داری». من عاشق تجارت هستم، من عاشق طلا هستم، من عاشق استفاده از وام به‌ عنوان پول هستم (زیرا از سال ۱۹۷۱ دلار تبدیل به بدهی شد) و علاقه‌ای به پرداخت مالیات به‌ صورت قانونی ندارم.

هر چند که کیوساکی منتقد امور مالی ناشی از بدهی شرکت‌هاست، در مقابل از رویکرد فرصت‌طلبانه و ماهرانه‌ای که در نتیجه نوسانات سیستماتیکی ایجاد می‌شود، همانند آن‌چه که در چرخه‌های بزرگ رونق و شکوفایی پدید می‌آید، نیز حمایت می‌کند.

وی در پیش‌بینی خود به بلومبرگ گفت که رکود بعدی با بروز بحران در بخش صندوق‌های بازنشستگی بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۵ جرقه خواهد خورد.

پیش از این، رئیس سابق بانک مرکزی بریتانیا مروین کینگ (Mervyn King) در اظهار نظری اذعان داشت که جهان در حال راه رفتن در خواب به سوی بحرانی به مراتب بدتر از سال ۲۰۰۸ است.

فدرال رزرو اواسط سپتامبر (شهریور) سال جاری، به‌عنوان بخشی از اقدامات کمکی که صورت گرفت، ۲۱۰ میلیارد دلار پول به اقتصاد تزریق کرد. کینگ در این رابطه هشدار داد:

با در پیش گرفتن سیاست‌های مالی جدید، تظاهر می‌کنیم که سیستم بانکیمان را امن کردیم؛ در حالی که ما در حال راه رفتن در خواب به سوی بحران هستیم.

حامیان طلا همچون کیوساکی و طرفداران عرضه محدود بیت کوین، هر دو به طور یکسان منتقد سیاست‌های مداخله‌‌جویانه بانک‌های مرکزی هستند.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید