ماینرهای بیت کوین امسال ۵۳۲۴۰ بلاک را کشف کردند

بیش از ۵۳ هزار پاداش بلاک بیت کوین در سال ۲۰۲۲ کشف شد و پنج استخر برتر ماینینگ مجموعا ۳۹,۵۴۵ بلاک را استخراج کردند

در روز ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲، معیارها نشان می‌دهد که ۵۳,۲۴۰ بلاک در سال جاری استخراج شده است و در مجموع ۲۳ استخر ماینینگ شناخته شده یارانه بلاک را کشف کرده اند. در حال حاضر، قیمت بیت کوین و درجه سختی استخراج بالا، سودآوری در پایان سال را برای ماینرها بسیار سخت کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که میانگین هزینه استخراج بیت کوین با توجه به معیارهای macromicro.me حدود ۱۸,۸۱۶ دلار در هر واحد است، در حالی که میانگین ارزش بازار بیت کوین به دلار آمریکا ۱۶,۸۰۰ دلار در هر واحد است. اختلاف بین هزینه تولید بیت کوین و ارزش لحظه‌ای بیت کوین در بازار از اواسط ژوئن ۲۰۲۲ یک واقعیت سخت برای ماینرها بوده است.

قبل از اواسط ژوئن ۲۰۲۲، ارزش بازار نقدی BTC بسیار بالاتر از میانگین هزینه تولید از اواسط نوامبر ۲۰۲۰ بود. معیارهای ۱۲ ماهه نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲، Foundry USA با ۱۱,۷۷۹ بلاک ثبت شده، بیشترین بلاک را به دست‌آورد.

سه تا از آن بلاک‌ها بلاک‌های خالی بودند و کشف بلاک Foundry نشان می‌دهد که ۲۲.۱۲ درصد از هش‌ریت شبکه در سال جاری را تشکیل می‌دهد. سال ۲۰۲۲ سال خوبی برای Antpool از نظر یافتن بلاک‌های BTC در ۱۲ ماه گذشته بود.

Antpool در طول ۳۶۵ روز گذشته ۸,۵۶۰ جایزه بلاک پیدا کرد که ۲۲ مورد از آنها بلاک‌های خالی بود. معیارهای ۱۲ ماهه Antpool نشان می‌دهد که هش‌ریت استخر در سال جاری ۱۶.۰۸٪ از کل هش‌ریت شبکه را نشان می‌دهد.

F2pool موفق شد در سال ۲۰۲۲ با ۱۴.۷۲ درصد از کل هش‌ریت سال، سومین جایگاه بزرگ ماینینگ را حفظ کند. F2pool در مجموع ۷,۸۳۷ بلاک از ۵۳,۲۴۰ بلاک یافت شده را به دست‌آورد و ۲۸ بلاک خالی بود.

Binance Pool در سال ۲۰۲۲ ۶,۱۷۵ بلاک بیت کوین را پیدا کرد که معادل ۱۱.۶۰ درصد از کل هش‌ریت سال است. Viabtc به میزان ۹.۷۶ درصد از هش‌ریت را به دست‌آورد زیرا استخر به ۵,۱۹۴ بلاک در امسال رسید.

محاسبات نشان می‌دهد که پنج استخر برتر ماینینگ در مجموع ۳۹,۵۴۵ بلاک از ۵۳,۲۴۰ بلاک کشف شده امسال یا ۷۴.۲۸ درصد از کل هش‌ریت را استخراج کردند. دیگر استخرهای قابل توجه استخراج بیت کوین در ده رتبه برتر در سال ۲۰۲۲ به ترتیب عبارتند از Poolin ،Braiins Pool ،Btc.com ،Luxor و SBI Crypto.

این پنج استخر ۲۲.۶۲ درصد از کل هش‌ریت در ۳۶۵ روز گذشته را به خود اختصاص دادند. هش‌ریت ناشناخته که در غیر این صورت به عنوان ماینرهای مخفی شناخته می‌شود، ۱.۴۵ درصد از هش ریت را در ۱۲ ماه گذشته به خود اختصاص داده است و تقریباً ۷۷۱ پاداش بلاک بیت کوین را کشف کرده است.

در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱، هش‌ریت کل بیت کوین حدود ۱۸۴ EH/s یا ۱۸۴,۰۰۰ پتاهش در ثانیه (PH/s) بود. تقریباً در آن زمان، در فاصله زمانی سه روزه، Foundry حدود ۳۰.۹۳ EH/s داشت و امروزه این استخر حدود ۷۵ EH/s دارد.

F2pool حدود ۲۷.۸۸ EH/s داشت و اکنون حدود ۲۹.۲۰ EH/s دارد، در حالی که Antpool 25.59 EH/s در مقایسه با ۴۸.۰۹ EH/s امروزی داشت. علاوه بر افزایش حدود ۲۹.۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته، امروز در هش‌ریت کلی از ۱۸۴ EH/s به ۲۳۸ EH/s، شبکه بیت کوین نیز از نظر هش‌ریت یک ATH تجربه کرد.

آمارها نشان می‌دهد که در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲، در بلاک ۷۶۲,۸۴۵، کل هش ریت به بالاترین حد ۳۴۷.۱۶ EH/s رسید. رکورد طول عمر ۳۴۷.۱۶ EH/s معادل ۰.۳۴۷ زتاهاش در ثانیه (ZH/s) است.

همچنین یافتن بلاک بیت کوین در سال جاری بسیار سخت‌تر شد، زیرا سختی استخراج از ۲۴.۳۷ تریلیون به ۳۵.۳۶ تریلیون امروزی رسید. رتبه سختی استخراج نیز پس از بلاک ۷۶۰,۰۳۲ و دو هفته پس از آن به بالاترین حد خود در سال جاری به ۳۶.۸۴ تریلیون رسید.

این شبکه علی‌رغم قیمت‌های پایین‌تر در ۱۲ ماه گذشته در مقایسه با روند صعودی بیت کوین در سال گذشته، این موفقیت‌ها را ثبت کرد. در سال ۲۰۲۲ تعدادی ریگ استخراج بیت کوین به تازگی معرفی شدند که قدرت هش بسیار بیشتری را در هر وات داشتند.

Bitmain ماینر Antminer S19 XP Hyd را منتشر کرد که دارای حدود ۲۵۵ تراهش در ثانیه (TH/s) است. این شرکت همچنین Antminer S19 XP را با ۱۴۰ TH/s عرضه کرد. Canaan دستگاه استخراج بیت کوین Avalon A1366 را منتشر کرد که حدود ۱۳۰ TH/s تولید می‌کند. همچنین دستگاه استخراج بیت کوین Microbt Whatsminer M50S وجود دارد که حدود ۱۲۶ TH/s تولید می‌کند.

منبع: arzido.com

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید