سقوط وحشتناک Matic و آلت کوین‌ ها در بایننس؛ علت چه بود؟

صرافی بایننس چند ساعت قبل شاهد ریزش وحشتناک تعدادی از آلت کوین‌هایش بود. در این میان توکن ماتیک نتورک (Matic) که در روزهای گذشته با افزایش قیمت خیره‌کننده‌اش توجهات را جلب کرده بود، در کمتر از یک ساعت سقوط ۶۵ درصدی را تجربه کرد تا تمام رشد هفته‌های گذشته‌اش را یک شبه به باد دهد.

سقوط شدید ماتیک در حالی رخ داد که حمام خون آلت کوین‌ها در صرافی بایننس به راه افتاده بود و تعدادی دیگر از آن‌ها مانند ریون کوین (RVN)، هارمونی (ONE) و پرلین (PERL) نیز در این میان شاهد کاهش‌های چشمگیری بودند.

به نقل از اتریوم‌ورلد‌نیوز، یکی از تریدرهای توییتر به نام moon با انتشار تصویری از نمودار قیمت MATIC گفت:

دارندگان توکن MATIC تقریبا هر ۱۵ ثانیه یک درصد ضرر کردند و این ماجرا تا ۳۰ دقیقه ادامه داشت.

در زمان نگارش این خبر ماتیک نتورک نسبت به روز گذشته بیش از ۴۹ درصد کاهش یافته است و حدود ۰.۰۱۹۴ دلار خرید و فروش می‌شود.

کاربر دیگری در توییتر با نام lowstrife در توضیح اتفاقی که در بایننس رخ داد گفت:

اگر بخواهم اتفاقی که برای ماتیک رخ داد را در مقیاس بزرگتر توضیح دهم،‌ مثل این بود که یک نفر ۷۵۰ هزار بیت کوین را در ۳۰ دقیقه بفروشد و قیمت را تا ۲,۵۰۰ دلار پایین بیاورد.

این در حالی است که قیمت بیت کوین نوسان قابل توجهی از خود نشان نداده و در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۱.۸ درصد کاهش یافته و در حال حاضر حدود ۷,۳۴۲ دلار خرید و فروش می‌شود.

علت این ریزش چه بود؟

هنوز علت دقیق حجم فروش شدیدی که برای ماتیک اتفاق افتاد، مشخص نیست اما چنین ریزش‌های وحشتناکی برای آلت کوین‌های با ارزش بازار پایین تاکنون چندین بار مشاهده شده است.

با این حال چند تئوری برای ریزش شکل گرفته وجود دارد.

فعال شدن حد ضرر (استاپ‌لاس) معامله‌گران یکی از تئوری‌هایی است که معمولا پس از وقوع چنین کاهش‌های شدیدی بیشتر افراد سراغش می‌روند. این سفارش‌ها در صورتی که حجم فروش شدیدی در بازار اتفاق بیفتد، فعال می‌شوند و به صورت دومینو وار می‌توانند سفارش‌های حدضرر پایین‌تر را هم فعال کنند تا این چرخه به یک ریزش شدید منجر شود.

یکی دیگر از کاربران توییتر به نام Samuel JJ Gosling در توضیح این ریزش نوشت که میلیون‌ها دلار توکن ماتیک از سوی کیف پول‌های بنیاد ماتیک نتورک به بایننس و دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال ارسال شده و گویا بنیان‌گذاران این پروژه در صدد فروش مقداری از توکن‌هایشان بوده‌اند.

ماه گذشته آماری از سوی ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر توییتری، منتشر شد که در آن به دارایی‌های دیجیتالی اشاره کرده بود که به خاطر مسئله کمبود نقدینگی برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند.

طبق بررسی‌های ویلی وو، حدود ۹۹.۵ درصد از کل ارزهای دیجیتال مشکل کمبود نقدینگی دارند که سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها را با چالش مواجه می‌کند. مشکل کمبود نقدینگی و ارزش بازار پایین آلت کوین‌ها مهمترین دلایل وقوع افزایش‌ها و کاهش‌های نجومی در بازار ارزهای دیجیتال است.

 

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید