صرافی پی اس ووچر

پلتفرم پاراسواپ چیست؟ آشنایی با Paraswap

بررسی تک‌تک صرافی‌های غیرمتمرکز به منظور یافتن بهترین قیمت، یک وظیفه چالش‌برانگیز است. بنیان‌گذار پروتکل وان‌اینچ (1inch)، به عنوان اولین تجمیع‌کننده صرافی‌های غیرمتمرکز، تأکید می‌کند که این وظیفه بسیار دشوار است. تجمیع‌کننده‌های صرافی غیرمتمرکز، به عنوان پلتفرم‌های واسطه‌ای، به کاربران امکان می‌دهند تا بهترین مسیر معاملاتی را انتخاب کنند که منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. یکی از پلتفرم‌های معروف در این زمینه، پاراسواپ (Paraswap) است که در ادامه این مقاله، به بررسی عمیقی از این پلتفرم و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم. این مقاله با توضیح درباره پلتفرم پاراسواپ، توکن   PS ، مسیر پیشرفت، تیم توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذاران پروژه، همکاران پلتفرم و روش‌های خرید، فروش و نگهداری رمزارز پاراسواپ یا پی اس پی ، در همراهی با صرافی پیشرو ارائه می‌شود.

 

صرافی هایی که ارز Paraswap یا ps token در بازار آنها لیست شده

با استفاده از اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال بررسی کنید که ارزهای دیجیتال در کدام صرافی بین المللی لیست شده و خرید و فروش می گردد و از جمله صرافی پیشرو

پلتفرم Paraswap چطور کار می‌کند؟

استخر نقدینگی (Liquidity Pool) در دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان یک مفهوم اساسی شناخته می‌شود که در تجارت و معاملات غیرمتمرکز به کار می‌رود. این استخرها از دسته‌ی مخزن‌های نقدینگی تشکیل شده‌اند که توسط کاربران در اختیار قرار می‌گیرد و موجب ایجاد تسهیلات برای معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز می‌شود.

پاراسواپ اکنون از شبکه‌های اتریوم، آوالانچ، بایننس اسمارت چین، فانتوم و پالیگان پشتیبانی می‌کند. این به کاربران این امکان را می‌دهد که با تغییر شبکه خود، معاملات خود را به کمک بازارسازها و استخرهای متعلق به هر یک از این زنجیره‌ها انجام دهند.

پلتفرم پاراسواپ عملکرد مشابهی با سایر تجمیع‌کنندگان صرافی دارد. فرآیند معامله به این صورت است:

  1. کاربر میزان و نوع توکنی که می‌خواهد معامله کند را مشخص می‌کند.
  2. پاراسواپ بهترین نرخ ترید را از دکس‌های موجود در پلتفرم جستجو می‌کند.
  3. اطلاعات و مسیر معامله به کاربران نمایش داده می‌شود.
  4. کاربر مسیر مناسب‌تر را انتخاب کرده و معامله را آغاز می‌کند.
  5. معامله انجام شده و توکن‌های خریداری شده برای کاربر ارسال می‌شود.

پاراسواپ  پی اس توکن برای دستیابی به بهترین قیمت از روش‌هایی مانند تجمیع بهینه، تحلیل تقاضا و نرخ ترید بهره می‌برد تا کاربران را در معاملات خود یاری کند.

بهینه‌سازی اجرای سفارشات

بهینه‌سازی اجرای سفارشات در پاراسواپ در روش بهینه‌سازی اجرای سفارشات پاراسواپ، تراکنش مورد نظر شما به چندین سفارش در دکس‌های مختلف تقسیم می‌شود. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید ۵۰۰ واحد اتر را به DAI تبدیل کنید، نقدینگی مورد نیاز برای سفارش شما از استخرهای مختلفی فراهم می‌شود که به شرح زیر است:

  • استخر پاراسواپ (۵۰ درصد)
  • صرافی کایبر (۲۲ درصد)
  • سوشی‌سواپ (۱۸ درصد)
  • ورژن ۲ یونی‌سواپ (۱۰ درصد)

مسیریابی بهینه

گاهی، معامله مستقیم بهترین گزینه نیست. برای مثال، اگر می‌خواهید sUSD را به ETH تبدیل کنید، تبدیل مستقیم sUSD به ETH، بهینه نیست. به جای آن پلتفرم مثلا مسیر زیر را انتخاب می‌کند:

sUSD ⇒ USDT/DAI ⇒ ETH

خدمات پلتفرم پاراسواپ چیست؟

در خدمات ارائه شده توسط پلتفرم پاراسواپ، امکانات و ویژگی‌های مختلفی برای کاربران فراهم شده است که به طور خلاصه عبارتند از:

  1. سواپ توکن: رابط کاربری سواپ در پاراسواپ مشابه یونی‌سواپ است با این تفاوت که اطلاعات مربوط به بهینه‌سازی مسیر معامله را نیز ارائه می‌دهد. این ابزار مسیریابی سفارش، به شما یک نمای کلی از صرافی‌ها و استخرهایی که برای تسویه معاملات استفاده می‌شوند را ارائه می‌کند.
  2. استخرهای پاراسواپ: پاراسواپ، در میان دیگر دکس‌ها، استخر بازارسازی خودکاری دارد به نام ParaSwapPool که فرصت‌های معاملاتی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند.
  3. داشبورد پاراسواپ: داشبورد تحلیلی پاراسواپ اطلاعات مختلفی از جمله حجم معاملات روزانه، هفتگی و ماهانه شبکه‌ها، آمار تراکنش‌ها در شبکه‌های مختلف، و حجم معاملات با توجه به آدرس کیف پول‌ها و دکس‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد. این داده‌ها به کاربران کمک می‌کند تا بازده و عملکرد سیستم را بهتر درک کنند.

 

بله، استفاده از پارا سواپ برای انجام تراکنش‌ها و تجارت توکن‌های بومی اتریوم به طور کامل ایمن است. به عنوان یک تجمیع کننده DEX، پارا سواپ با ترکیب نقدینگی از بسیاری از پلتفرم‌های غیرمتمرکز در یک مکان، راهی سریع و امن برای انجام معاملات فراهم می‌کند. پاراسواپ هزینه‌ی تراکنشی اضافی را به کاربران تحمیل نمی‌کند و به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود. همچنین، این پلتفرم به عنوان یکی از صرافی‌های برتر در ارائه بهترین نرخ و نقدینگی بازار معتبر شناخته می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود پارا سواپ به عنوان یک گزینه امن و قابل اعتماد برای تراکنش‌ها و معاملات مختلف در اتریوم در نظر گرفته شود.

پارا سواپ یک پلتفرم غیرمتمرکز است که به سادگی می‌توانید کیف پول نرم‌افزاری خود را به آن متصل کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا کنترل کاملی بر دارایی‌های رمزارزی خود داشته باشید و آن‌ها را در برابر تهدیدات سایبری محافظت کنید. یکی از دلایل این امکان این است که کیف پول‌های نرم‌افزاری یا کیف پول‌های داغ روی سیستم رایانه شما اجرا می‌شوند و با اینترنت متصل می‌مانند، این امر باعث قرار گرفتن کیف پول شما در برابر خطرات هک و سرقت قرار می‌گیرد. با استفاده از پارا سواپ، شما می‌توانید از این مشکلات محافظت کنید و دارایی‌های خود را به صورت امن در نظر بگیرید.

معرفی و شناخت توکن PSP (پاراسواپ)

توکن PSP، توکن مربوط به پلتفرم پاراسواپ است که در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱ توسط بنیاد پاراسواپ به بازار عرضه شد. این توکن به منظور تقویت عدم تمرکز و افزایش کارایی پروتکل خود در بازار دیجیتالی عرضه شده است و در حال حاضر در شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین و پالیگان در دسترس است، و طبق برنامه‌ریزی، قرار است به زودی در بلاکچین آوالانچ نیز قابل دسترسی باشد.

توکن PSP در حال حاضر دارای دو کاربرد اصلی است:

  1. حاکمیتی: دارندگان توکن PSP قادرند در فعالیت‌های حاکمیتی مرتبط با پاراسواپ شرکت کنند.
  2. استیکینگ: کاربران با استیکینگ یا سپرده‌گذاری توکن، می‌توانند از سود مرکب دریافت کنند.

با توجه به گزارشات میهن بلاکچین، مجموع تعداد PSP در حال عرضه ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد است و تقریباً ۲۳۶,۳۹۳,۷۵۰ واحد از این مقدار در گردش قرار دارد. در زمان نگارش این مقاله، قیمت ParaSwap حدوداً ۰.۱۸ دلار بوده است. با توجه به ارزش بازار، توکن PSP در رتبه ۶۷۱ از میان ارزهای دیجیتال قرار دارد که ارزش بازار کلی آن به حدود ۴۱,۰۵۷۰,۰۴۱ دلار می‌رسد و حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته به میزان ۸۶۰,۸۶۷ دلار می‌رسیده است. این رمزارز در تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۰ کمترین قیمت خود یعنی ۰.۱۴ دلار و در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ بیشترین قیمت خود یعنی ۲.۱۰ دلار را ثبت کرده است.

نقشه راه پروژه پاراسواپ

پلتفرم پاراسواپ هنوز نقشه راه رسمی خود را منتشر نکرده است. اما عمده تمرکز این پروژه در سال ۲۰۲۱ بر توسعه رابط کاربری و عرضه توکن PSP بوده است.

آشنایی با تیم توسعه‌دهنده پاراسواپ

منیر پنچملد (Mounir Benchemled)، بنیان‌گذار پلتفرم پاراسواپ است. او در رشته‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات تحصیل کرده و پیش از تاسیس پاراسواپ، به‌عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار، مدیر ارشد فناوری و سرپرست توسعه نرم‌افزار در چندین شرکت تجربه کسب کرده است.

ظاهرا تیم توسعه‌دهنده پاراسواپ متشکل از متخصصان جوان و تازه‌کاری است که اطلاعات چندانی از آن‌ها در دسترس نیست. از جمله سایر اعضای پاراسواپ می‌توان به جف هورویتز (Geoff Horwitz)، مشاور استعدادیابی بلاکچین، محمد حسن مامی (Mohamed Hassen Mami)، متخصص وب ۳.۰ و یونس هادری (Younes Hadry) سرپرست طراحی اشاره کرد.

توکن PSP را از کجا بخریم؟

این توکن را می‌توانید از صرافی‌ پییشرو  متمرکز گیت، بای بیت (Bybit)، MEXC و Hoo بخرید. رمزارز پاراسواپ همچنین در صرافی‌های غیرمتمرکزی همچون سوشی سواپ، ورژن ۳ یونی سواپ، Woo Network و ورژن ۲ بالانسر لیست شده است.

معرفی کیف پول برای نگهداری توکن پاراسواپ

هنگام انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری PSP، باید به این نکته توجه کنید که توکن مبتنی بر کدام شبکه را خریده‌اید.

کیف پول‌های اتریومی

  • کیف پول اتمیک
  • اکسدوس
  • کیف پول موبایلی Jaxx
  • تراست ولت
  • متامسک
  • MyEtherWallet
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر، ترزور و KeepKey

کیف پول‌های مناسب شبکه هوشمند بایننس

  • متامسک
  • Binance Chain Wallet
  • تراست ولت
  • Math Wallet
  • ولت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیف پل

جمع‌بندی

پاراسواپ  پی اس ووچ  یک پلتفرم تجمیع‌کننده صرافی‌های غیرمتمرکز است، که نقدینگی معاملات را از دکس‌های مختلف تامین می‌کند. عملکرد Paraswap بدین صورت است که هنگام سواپ یا معامله، از بین صرافی‌های غیرمتمرکز، بهترین قیمت و مسیر معاملاتی را برای کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم توکن خود PSP را هم عرضه کرده است که در بستر شبکه‌های اتریوم، آوالانچ، بایننس اسمارت چین و پالیگان قرار دارد.

نظر شما درباره پلتفرم پاراسواپ چیست؟ آیا می‌تواند با دکس اگرگیتورهایی همچون وان اینچ رقابت کند؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

 

کاوه
نوشته شده توسط کاوه