ارز دیجیتال

خریداران مشغول کارند؛ چرا هنوز روند افزایشی بیت کوین به پایان نرسیده است؟

روند رو به رشد قیمت بیت کوین سرعت گرفت و این ارز دیجیتال به کانال ۲۳۰۰۰ دلار رسید. بیت کوین هم‌کانون در حال تثبیت سود است و ممکن است افزایش دیگری را به مقصد ۲۳۵۰۰ دلار آغاز کند.

به گزارش والکس و به نقل از NewsBTC، شتاب قیمت بیت کوین با گذر از سطح ۲۱۵۰۰ دلار آغاز شد. بیت کوین با مومنتوم ایجاد شده از مقاومت ۲۲۰۰۰ دلار نیز گذر کرد. مشابه اتفاقی که برای اتریوم و مقاومت ۱۵۵۰ دلاری رخ داد.

قیمت بیت کوین به بالای ۲۲۵۰۰ دلار رسید؛ این محدوده بسیار بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته آن است. بیت کوین موفق به دستیابی به قیمت ۲۳۴۲۸ دلار شد که بالاترین قیمت آن در سال ۲۰۲۳ است. پس از آن، اصلاح قیمت آغاز شد و ارزش بیت کوین به زیر ۲۳۰۰۰ دلار نزول کرد.

در جریان این اصلاح، قیمت به زیر سطح کلیدی ۲۳.۶ درصد اندیکاتور فیبوناچی بازگشتی (رسم شده بین کف ۲۰۳۹۵ دلار تا قله ۲۳۲۴۸ دلار) کاهش یافت.

همچنین یک خط روند صعودی با حمایتی در نزدیکی محدوده ۲۲۰۰۰ دلار در نمودار یک ساعته بیت کوین در حال شکل‌گیری است. مقاومت ابتدایی در محدوده ۲۳۰۰۰ دلار است و نخستین مقاومت مستحکم در سطح ۲۳۲۰۰ دلاری واقع شده است که گذر از آن به معنی خیز برای قیمت‌های بالاتر خواهد بود. هدف‌های در دسترس در ابتدا ۲۳۵۰۰ دلار و سپس ۲۴۵۰۰ دلار خواهند بود.

نمودار قیمت بیت کوین به همراه خط روند صعودی
نمودار قیمت بیت کوین به همراه خط روند صعودی

اما اگر بیت کوین موفق به شکست کامل مقاومت ۲۳۰۰۰ دلار نشود، حرکت نزولی تازه‌ای می‌تواند آغاز شود. حمایت نخست در محدوده ۲۲۴۰۰ دلاری از قیمت صورت می‌گیرد.

حمایت کلیدی در ۲۲۰۰۰ دلار واقع است که از آن به کمک خط روند شکل گرفته نیز پشتیبانی می‌شود. این محدوده نزدیک سطح ۵۰ درصد فیبوناچی نیز است. پایین‌تر از آن، امکان شکل‌گیری مومنتوم نزولی و آزمودن سطح ۲۱۰۰۰ دلار وجود دارد.

در حال حاضر شاخص‌ قدرت نسبی (RSI) بیت کوین بالای سطح ۵۰ است و شاخص MACD در حال از دست دادن شتاب خود در ناحیه نزولی است.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید