جابه‌جایی ۹ میلیارد دلار بیت کوین تنها در یک ساعت؛ برای اولین بار در تاریخ!

روز ۴ دسامبر (۱۳ آذر)، بیت کوین‌هایی به ارزش ۸.۹ میلیارد دلار تنها در عرض یک ساعت در شبکه بیت کوین منتقل شد. این مقدار بیت کوین در حجم معاملات تاثیرگذار نبود چرا که تمام آنها به حساب فرستنده بازگشت.

به گزارش کوین تلگراف، رافائل شولتز کرافت (Rafael Schultze Kraft)، از بنیان‌گذاران شرکت اطلاعاتی گلاس نود (Glassnode) خبر انتقال این بیت کوین‌ها را اعلام کرد.

به گفته کرافت این حجم از تراکنش‌ها در یک ساعت، برای اولین بار در تاریخ بیت کوین رخ دادند و در نوع خود بی‌نظیر بود؛ او در توییترش نوشت:

این بزرگترین حجم تراکنش بیت کوین (بر مبنای دلار) در طول یک ساعت است که برای اولین بار در تاریخ این شبکه رخ داد.


پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

کمی بعد از انجام این انتقال، شرکت گلاس نود به سرعت تحقیقات خود را آغاز کرد تا ببیند چه کسی در این انتقال غیر عادی نقش داشته است.

در نهایت گلاس نود در توییتی صرافی بیترکس را مسئول این تراکنش‌های سنگین دانست و اعلام کرد که صرافی بیترکس (Bittrex) در حال انتقال مبالغ هنگفتی از بیت کوین بوده و تکرار چند باره آن موجب شده تا این رقم در تراکنش‌های ساعتی ثبت شود.

بر اساس اطلاعات گلاس نود، بیترکس ۲۱ تراکنش درون بلاک چینی (On-Chain) را طی یک ساعت انجام داده است. هر تراکنش حاوی ۵۶,۰۰۰ بیت کوین (چیزی در حدود ۴۱۶ میلیون دلار) بوده است و انتقال هر کدام از آنها کارمزدی ۰.۶۰ دلاری داشته است.

نکته جالب اینجاست که تراکنش‌ها پیش از قطع سرویس صرافی برای تعمیرات و اجرای تغییرات در وب‌سایت انجام شدند. به گفته بخش اسپانیایی خبرگزاری کوین تلگراف، بیترکس تایید کرده است که هک نشده و همه چیز طبق برنامه صورت گرفته بودند.

هنوز مشخص نیست که دلیل انجام این تراکنش‌ها چه بوده است. به عقیده برخی انتقال سرمایه‌ها از کیف پول‌های سرد دلیل این اتفاقات بوده‌اند.

می‌توان گفت که بلاک چین بیت کوین به چنین اتفاقات غیرمنتظره و عمدتا عجیب عادت دارد. نوامبر نیز مجموع تراکنش‌های بیت کوین به بالاترین حد خود از ماه ژانویه سال گذشته رسید؛ نکته عجیب اینجاست که در تعداد تراکنش‌های تایید نشده تغییری مشابه صورت نگرفته بود.

نویسنده سینا
نویسنده سینا


کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید