تیم دریپر: پیش‌ بینی بیت کوین ۲۵۰,۰۰۰ دلاری من بر مبنای هاوینگ نبود

تیم دِرِیپر (Tim Draper) سرمایه‌گذار افسانه‌ای، هنوز معتقد است قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

تیم دریپر در مصاحبه اخیرش با فایندر، گفت پیش‌بینی او از روند صعودی شدید، بر مبنای هاوینگ بیت کوین نبود.

در سپتامبر ۲۰۱۴ (شهریور ۱۳۹۳)، تیم دریپر پیش‌بینی کرده بود قیمت بیت کوین تا سه سال آینده به ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. پیش‌بینی او کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌آمد. با این حال در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶)، قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید.

حالا دریپر ادعا می‌کند در حال حاضر نسبت به پیش‌بینی ۲۵۰,۰۰۰ دلاری خود بسیار مطمئن‌تر از قبل است.

اطمینانم از پیش‌بینی قیمت ۲۵۰,۰۰۰ دلاری برای بیت کوین در سال ۲۰۲۲ یا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ خیلی بیشتر از اطمینانم به پیش‌بینی ۸,۵۰۰ دلاری در ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) است.

جالب‌ترین قسمت در مورد پیش‌بینی او این است که این پیش‌بینی طبق مدل «انباشت به جریان» نیست. پاداش استخراج بیت کوین هر چهار سال یک بار نصف می‌شود و تاریخ نشان داده این اتفاق (هاوینگ) باعث صعود شدید قیمت بیت کوین می‌شود.

در عوض او انتظار دارد بیت کوین به عنوان ارز جایگزین بتواند ۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد:

پیش‌بینی من مبتنی بر ایجاد زیرساخت کافی برای بیت کوین بود تا بتواند به عنوان یک ارز ۵ درصد از بازارهای سراسر جهان را در اختیار داشته باشد.

دریپر ادعا می‌کند همچنان در حال خریدن بیت کوین است، چون از آن برای تامین هزینه‌های دانشگاه دریپر (Draper University) استفاده می‌کند.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

دریپر معتقد است که او در حال حرکت به سمت جهان غیرمتمرکزی‌ست که به بیت کوین و قراردادهای هوشمند اعتماد دارد و رسانه‌ها و حکومت‌ها در سراسر جهان به زودی متوجه اهمیت آن خواهند شد.

ارزش بازار ارز امروز بیش از ۸۶ تریلیون دلار است. در ۱۰ سال آینده با اضافه شدن ارزهای دیجیتال این عدد به ۱۲۰ تریلیون دلار خواهد رسید. این یک بازار بسیار عظیم است.

دریپر همچنین می‌گوید که ایده فورک‌ها را دوست دارد، چون عاشق ابتکار و نوآوری است. او معتقد است بیت کوین کش پتانسیل بسیار بالایی دارد چون افراد باهوشی روی این پروژه کار می‌کنند.

اعتقاد من به آغاز پروژه‌های نو و رساندن ما به دنیای غیرمتمرکز جدیدی‌ست که در حال نزدیک‌تر شدن است.

نویسنده: مهراد
نویسنده: مهراد
کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید