بیت کوین یا اتریوم؟ کدام یک بهتر است؟

بیت کوین یا اتریوم؟

ما ابتدا پرسیدیم که ChatGPT در مورد بیت کوین چه فکر می‌کند.

آیا بیت کوین ارزش ذاتی دارد؟

بسیاری از بزرگ‌ترین منتقدان بیت کوین، مانند پیتر شیف، دوستدار طلا، با این استدلال که این دارایی صرفاً سوداگرانه است و به صفر می‌رسد، می‌گویند نه.

با این حال پاسخ ربات هوش مصنوعی کمی جزئی‌تر بود:

برخی از افراد ممکن است استدلال کنند که ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین و توانایی آن برای عملکرد به عنوان یک ذخیره دیجیتال ارزش می‌تواند به عنوان ارزش ذاتی در نظر گرفته شود.

پاسخ آن دیدگاه مشترک برخی از بزرگ‌ترین حامیان بیت کوین را نشان می‌دهد که به لطف سیاست پولی غیرقابل کنترل، این دارایی می‌تواند به طلای دیجیتال قرن بیست و یکم تبدیل شود.

این دقیقاً همان چیزی است که ChatGPT پس از آن در مورد مقایسه بیت کوین با اتریوم به آن اشاره کرد. در این بیانیه آمده است:

اغلب از آن به عنوان طلای دیجیتال یاد می‌شود. مورد استفاده اولیه آن به عنوان جایگزین دیجیتالی برای ارزهای سنتی فیات مانند دلار آمریکا یا یورو است. در مقابل، اتر را می‌توان به عنوان پتانسیل بیشتری برای نوآوری نسبت به بیت کوین توصیف کرد، بنابراین اتریوم برای توسعه‌دهندگان جذاب‌تر است. همانطور که توسط BitMEX در ماه ژوئیه توضیح داده شد، زبان و فرهنگ اسکریپت نویسی اتریوم از لحاظ تاریخی نسبت به بیت کوین استقبال بیشتری داشته است، اگرچه تغییرات بیشتری در شبکه لایتنینگ بیت کوین شروع به توسعه کرده است.

ساتوشی کیست؟

ChatGPT همه چیز را نمی‌داند، اما اعتراف کرد که هویت خالق مستعار بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، آشکار نشده و به طور عمومی شناخته نشده است.

در این بیانیه آمده است:

در حالی که برخی از افراد ادعا کرده اند که ساتوشی ناکاموتو هستند یا مظنون به خالق بودن آن هستند، هیچ یک از این ادعاها به طور مستقل تأیید نشده است. کریگ رایت، بنیانگذار بیت کوین SV، اغلب دیگران را متهم کرده است که وقتی ادعا می‌کند که بنیانگذار مرموز است، او را بدنام کرده اند. اما او هنوز موفقیت‌های زیادی را در دادگاه شاهد نبوده است.

وقتی از ربات پرسیده شد که آیا بیت کوین به ارز ذخیره جهانی تبدیل می‌شود، این احتمال را رد نکرد. در حالی که هنوز فاقد زیرساخت‌ها، مقررات و ثبات است که می‌توان آن را در نظر گرفت، اما همچنان ممکن است که آینده تغییراتی در این وضعیت ایجاد کند، با رشد و توسعه فناوری.

در پاسخ به این سؤال که آیا کریپتو کلاهبرداری است؟ گفت:

کریپتوکارنسی و فناوری بلاکچین کلاهبرداری نیستند. اما مانند هر بازار مالی دیگری، خطرات و تقلب‌هایی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید