احتمال افزایش قیمت بیت کوین به ۸,۰۰۰ دلار در صورت ادامه تنش بین ایران و آمریکا

قیمت بیت کوین از روز گذشته جهش‌های صعودی اساسی را تجربه کرده است و این بلافاصله بعد از سقوط شدیدی به سطوح ۶,۸۰۰ رخ داد که چند روز پیش شاهدش بودیم. رشد قیمت بیت کوین همچنین این احتمال که محدوده ۶,۰۰۰ دلار، کف قیمت در بلند مدت باشد را افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر به گفته تحلیل‌گران و به نقل از وب‌سایت EVM، افزایش تنش و بی ثبانی جهانی که به علت ترور روز گذشته‌ی سردار قاسم سلیمانی بدست نیروی هوایی آمریکا رخ داد، می‌تواند عامل تسریع‌کنندهٔ افزایش قیمت بیت کوین باشد. در پی اتفاقات روز گذشته، قیمت دارایی‌هایی مانند طلا، نفت خام و حتی بیت کوین به شدت افزایش یافت.

به عقیده تحلیل‌گران، چشم‌انداز نگران‌کننده درباه‌ی احتمال وقوع جنگ، باعث رشد قیمت برخی از کلاس‌های دارایی می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فلزات گرانبها، کالاهایی مانند نفت خام، بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال اشاره کرد.

یکی از حساب‌های توییتری مشهور با نام کاربری «CryptoBirb» ضمن اعلام اینکه بیت کوین در صورت عبور از ۷,۵۰۰ دلار می‌تواند تا ۸,۰۰۰ دلار رشد کند، نوشت:

اگر قیمت بیت کوین از پرچم صعودی در ۷.۵ هزار دلار عبور کند، می‌تواند به سطوح ۸,۰۰۰ دلار برسد. اگر نمی‌توانید بازار را بررسی کنید من به شما می‌گویم که اغلب اوقات تنش‌های شدید روی بازار تاثیر می‌گذارد. هیچ بعید نیست که افزایش تنش بین آمریکا و ایران مثل تنش‌های چین در می ۲۰۱۹ روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر


در حالی که هنوز مشخص نیست تنش‌های بین ایران و آمریکا به کجا ختم می‌شود، این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذاران برای حفاظت از دارایی‌های خود به بیت کوین هجوم ببرند.

یکی دیگر از تحلیل‌گران مشهور در توییتر با نام کاربری «Bitcoin Jack» اظهار داشت که به عقیده او هنوز برای صعودی دیدنِ قیمت بیت کوین زود است، اما اگر الگوی سر و شانه معکوس که او در نمودارها می‌بیند تکمیل شود، قیمت را به یک روند صعودی شدید وارد می‌کند. او در توییتر نوشت:

نمی‌توان این الگوهای تکنیکال که پتانسیل صعودی دارند را انکار کرد. الگوی سر و شانه‌ی معکوس هنوز تکمیل نشده است، اما نمودار به خوبی در جهت تشکیل آن حرکت می‌کند. در اینجا نمی‌توان صعود را تایید کرد. بین ۷,۴۷۰ تا ۷,۷۰۰ مقاومت وجود دارد که اگر نتواند از آن عبور کند ممکن است موجب سقوط شدید شود، اما در صورت عبور از آن می‌توانیم انتظار تکمیل الگوی سر و شانه‌ی معکوس را داشته باشیم.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر


حرکت‌های قیمت بیت کوین در روزهای آینده نشان خواهد داد که رشد اخیر قیمت به دلیل افزایش تنش‌های جهانی بوده است یا نه.

بیت کوین چند بار دیگر هم به نگرانی‌های سیاسی- جغرافیایی در سطح جهان با رشد قیمت خود واکنش نشان داده بود که به عنوان نمونه می‌توان از انتخابات ریاست جمهوری گذشته‌ی آمریکا، تنش‌های کره‌ی شمالی و آمریکا و اعتراضات هنگ‌کنگ نام برد.

نویسنده سینا
نویسنده سینا
کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید