پارلمان آلمان: ارزهای دیجیتال پول واقعی نیستند

پارلمان آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ارزهای دیجیتال و بیت کوین پول واقعی نیستند.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

به گزارش کوین تلگراف، در بیانیه رسمی مجلس فدرال آلمان آمده است که اگر بخواهیم انتظاراتی که از پول‌های سنتی داریم را با دارایی‌هایی که در حال حاضر در حوزه ارزهای دیجیتال ارائه می‌شوند مقایسه کنیم، ویژگی‌های این قبیل ارزها، مانند بیت کوین، بسیار محدود است. این بیانیه با عنوان «توکن‌های کریپتو پول واقعی نیستند» در واقع پاسخ دولت فدرال آلمان به سوال حزب دموکرات آزاد پارلمان است.

در این بیانیه که 28 اکتبر (6 آبان) منتشر شد، ویژگی‌های اصلی پول به صورت زیر تشریح شده است:

وسیله تبادل و پرداخت، ذخیره ارزش و واحد محاسبه.

در بخش دیگری از بیانیه می‌خوانیم که حجم پرداخت‌هایی که به وسیله ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد، در مقایسه با ارزهای رایج (فیات) ناچیز است.

علاوه بر این‌ها، نویسنده بیانیه اظهار دارد که تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال و توکن‌های کریپتو باعث شده تا ذخیره ارزش مناسبی نباشند. در ادامه گفته شده است که استیبل کوین‌ها برای مقابله با تغییرات شدید قیمت ایجاد و عرضه شده‌اند. با این حال استفاده از آنها توسط مقامات فدرال آلمان ممنوع اعلام شده است. در بخش دیگری از بیانیه می‌خوانیم:

با قاطعیت می‌توان گفت که استیبل کوین‌ها به عنوان یک جایگزین برای ارزهای دولتی به حساب نمی‌آیند و از همین رو جایی هم در سیستم‌های پولی و مالی فعلی ندارند.

در پایان نیز گفته شد که دولت آلمان هنوز در خصوص همگام بودن ارز دیجیتال فیس‌بوک، لیبرا (Libra)، با قانون این کشور تصمیم گیری نکرده است و وایت پیپر این ارز نیز منبع کاملی برای دسترسی به اطلاعات لازم نبوده است.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید