قزاقستان صرافی غیرقانونی ارزهای دیجیتال را تعطیل کرد

“تجارت غیرقانونی ارزهای دیجیتال در قزاقستان شکست خورد”

آژانس نظارت مالی قزاقستان با شناسایی یک پلتفرم تجارت غیرقانونی ارزهای دیجیتال، آن را تعطیل کرد.

سه شهروند قزاق به اداره این صرافی متهم شده‌اند که از سال ۲۰۲۱ بدون مجوز فعالیت می‌کردند. در هنگام دستگیری، نیروهای قزاق ۳۵۰ هزار دلار را کشف و ضبط کردند. طبق گفته مقامات، ۳۴ میلیون دلار از اکانت بایننس این پلتفرم به دست آمده بوده است.

قزاق اخیرا قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای فعالان صنعت ارزهای دیجیتال به کار گرفته است و در ماه گذشته، قانونی را اجرا کرد که دسترسی ماینرها به برق ارزان قیمت را محدود می‌کند. این قانون، ماینرها را ملزم به فروش بیشتر سود خود در صرافی‌های ثبت شده داخلی می‌کند. با این تلاش‌ها، قزاق به منظور کاهش فعالیت‌های غیرمجاز و تقویت نظام مالی خود، سعی در پاکسازی صنعت ارزهای دیجیتال دارد.

کشور Kazakhstan

قزاقستان با نام رسمی جمهوری Kazakhstan کشوری مستقل و فراقاره‌ای در آسیای مرکزی و اروپا است. پایتخت این کشور در سال ۱۹۹۸ از آلماتی در جنوب که بزرگ‌ترین شهر کشور است به آستانه در شمال منتقل شد. زبان مردم قزاقستان روسی و قزاقی است و قزاقی از خانوادۀ زبان‌های ترک‌تبار می‌باشد.

پایگاه فضایی بایکونور در کشور قزاقستان قرار دارد و قدیمی‌ترین پایگاه فضایی جهان است. یوری گاگارین نخستین انسان فضانورد از این پایگاه به فضا سفر کرد. این پایگاه در دوران شوروی سابق و به خاطر موقعیت جغرافیایی مناسب در جمهوری قزاقستان ساخته شد. پس از فروپاشی شوروی، کشور روسیه این پایگاه را تا سال ۲۰۵۰ از قزاقستان اجاره کرده‌است.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید