فرانسه به زودی ارز دیجیتال خود را آزمایش می‌کند

فرانسه به دنبال آزمایش یک ارز دیجیتال است که توسط بانک مرکزی این کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری AFP، رئیس بانک مرکزی فرانسه روز چهارشنبه (۱۳ آذر) در حاشیه کنفرانسی به میزبانی «مرکز نظارت مالی فرانسه» (ACPR)، اعلام کرد که این بانک به زودی آزمایش یک ارز دیجیتال را آغاز خواهد کرد. فرانسوا ویلو دو گیو (François Villeroy de Galhau) در تکمیل صحبت‌های خود افزود:

آزمایش پروژه‌ها پیش از پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

طبق صحبت‌های دو گیو، فرانسه نسبت به مشارکت در نوآوری‌های حوزه ارزهای دیجیتال نگاهی مثبت دارد. با این حال هشدار داد که کشورش باید با جدیت و حساب شده از چنین فناوری‌هایی استفاده کند.

این صحبت‌ها در حالی انجام شد که برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، در نشست وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا پیشنهادی مبنی بر عرضه یک ارز دیجیتال عمومی را داده بود. لومر پیش‌تر در خصوص ارز دیجیتال لیبرا که از جانب فیس‌بوک عرضه خواهد شد، هشدار داده بود. به گفته لومیر پروژه فیس‌بوک حاکمیت مالی اروپا را زیر سوال خواهد برد و خطر آفرین است.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

این روزها تب و تاب عرضه ارز دیجیتال ملی با پشتوانه بانک مرکزی بالا گرفته است. به گفته مقامات بانک مرکزی چین، این کشور از سال ۲۰۱۴ در حال تحقیق در حوزه این فناوری نوین است و قصد دارد تا ارزی دیجیتال با پشتوانه ارز ملی‌اش، یوان، عرضه کند. هنوز تاریخ عرضه ارز دیجیتال چین مشخص نیست، اما به گفته مقامات مالی این کشور، عرضه این ارز در مرحله تحقیق و آزمایش قرار دارد.

نویسنده سینا
نویسنده سینا
کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید