عملکرد مثبت BNB باعث تقویت صرافی بایننس شده است

در سال ۲۰۱۹ فقط یک ارز دیجیتال از میان ۱۰ کوین برتر از نظر ارزش بازار موفق شد عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد. توکنی که نامش را از بزرگترین صرافی‌ ارز دیجیتال، «بایننس» گرفته و نماد BNB معامله می‌شود.

به گزارش بلومبرگ و طبق داده‌های قیمتی ارزدیجیتال، بایننس کوین که با نماد BNB نشان داده می‌شود، سال جاری میلادی رشد ۱۸۰ درصدی را تجربه کرد.

در سالی که قیمت بیت کوین نسبت به ابتدای آن بیش از دو برابر شد، ۸ مورد از ده ارز دیجیتال برتر بازار نسبت به بیت کوین افت ارزش داشتند.

اما بایننس کوین که از زمان معرفی رسمی در سال ۲۰۱۷ به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بین معامله‌گران و یکی از بهترین دارایی‌ها برای حفظ سرمایه تبدیل شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد که با به کار بردنِ آن در معاملاتِ صرافی بایننس، از تخفیف در کارمزد تراکنش‌ها و سایز مزایا بهره‌مند شوند. در واقع این کوین پاداشی از سوی بایننس به کاربران وفادارِ این صرافی است. بایننس در حال حاضر بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است.

در حال حاضر حفظ مشتریان برای صرافی بایننس از هر زمان دیگری مهم‌تر است. چون این صرافی با نظارت زیادی از سوی قانون‌گذارن در چین و آمریکا مواجه شده و اخیراْ هم با چالش‌های زیادی رودررو است.

بایننس به دلیل نظارت‌های سبک‌تر از سوی حوزه‌های قضایی در «مالت» ثبت شده است. بعد از گزارشاتی که در مورد حمله پلیس به دفاتر بایننس منتشر شد، این شرکت اعلام کرد هیچ دفتری در شانگهای یا چین ندارد. بعد از این اتفاق، بایننس به خاطر نبود شفافیت مورد انتقاد قرار گرفته است.

کایل سامانی (Kyle Samani) بنیان‌گذار آستین (Austin) معتقد است که بایننس در حال از کار انداختن بقیه بازارهای ارز دیجیتال است. آستین یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری با مسئولیت محدود مستقر در تگزاس است که روی BNB سرمایه‌گذاری کرده است.

طبق داده‌های CryptoCompare که رتبه‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال را انجام می‌دهد، بایننس سهم خود از بازار در بین صرافی‌های بزرگ را از ۳۰ درصد به ۴۵ درصد رسانده است و براساس آمار Skew.com بایننس در رتبه چهارم صرافی قراردادهای آتی قرار دارد، این در حالی است که پلتفرم‌ قراردادهای آتی بایننس از سپتامبر (شهریور) کار خود را آغاز کرده است.

یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت BNB، اقدام بایننس برای از بین بردن یا «سوزاندن» کوین‌هاست. بایننس هر سه ماه یک بار براساس میزان مبادلات BNB، تعدادی از کوین‌ها را می‌سوزاند. طبق اطلاعات منتشر شده از Multicoin Capital در سه ماهه سوم امسال با اینکه اکثر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین افت قیمت داشتند، بایننس سودآورترین سه ماهه خود را تجربه کرد.

چانگ‌پنگ ژائو در دوره فراگیری بایننس با خرید DappReview (که یک برنامه غیرمتمرکز است)، به توسعه‌دهندگان کمک کرد تا عملکرد برنامه‌ها را ارتقا داده و پیگیری کنند. بایننس با فراهم کردن امکان خرید و فروش با ارز فیات برای هندی‌ها، در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) توانست از صرافی هندی WazirX در هند پیشی بگیرد.

صعود قیمت BNB نیمه ابتدایی سال که با افت قیمت سایر ارزهای دیجیتال همراه بود، باعث شد توجه بیشتر سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال به این ارز جلب شود. یکی از دلایل کاهش قیمت BNB در نیمه دوم سال می‌تواند کاهش عرضه اولیه از طریق صرافی‌ها باشد که در آن کاربران برای خرید کوین‌های یک استارت‌آپ جدید از BNB استفاده می‌کنند.

«تراویس کلینگ» (Travis Kling)، مسئول صندوق مدیریت دارایی‌های دیجیتال «Ikigai» در لس‌آنجلس، که به عنوان مسئولیت خود در بایننس اشاره‌ای نکرده، در این مورد می‌گوید:

کوین BNB در نیمه ابتدایی سال جاری به دلیل اشتیاق زیاد برای IEOها، عملکرد نسبی بهتری داشت. در نیمه دوم سال به دلیل فروکش کردن تب IEOها، عملکرد BNB نیز افت کرد.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
پی اس ووچرز پی اس ووچر

نمودار قیمت BNB در سال 2019نمودار قیمت BNB به دلار در سال 2019
رقابت هر روز سخت‌تر می‌شود. بسیاری از صرافی‌های دیگر نیز در حال ارائه کوین‌های خود هستند تا در کارمزد تراکنش‌هایی که با این کوین‌ها انجام می‌شود، تخفیف ارائه دهند.

جف دورمن (Jeff Dorman)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در لس‌آنجلس در این مورد می‌گوید:

کسب و کار صرافی دچار ازدحام شدیدی شده است. در ابتدای سال ۲۰۱۹، BNB تنها توکن متعلق به یک صرافی بود. اما در حال حاضر OKB ،KCS ،HT ،FTT ،FLEX و LEO نیز در صرافی‌های ارز دیجیتال موجود هستند. این یعنی رقابت بسیار زیاد برای مشتریان مشترک.

کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید