بیت کوین ۱۱ ساله شد؛ ۱۱ حقیقت جالب درباره بیت کوین

۱۱ سال پیش در چنین روزی، فرد یا گروه ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو با ارسال یک گزارش ۹ صفحه‌ای به گروهی از مختصصان رمزنگاری، به ایده بیت کوین جان بخشید. امروز تولد ۱۱ سالگی بیت کوین است.

در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۸، درست کمی پس از بحران مالی وحشتناک آن سال و مصادف با روز هالووین، گروهی از متخصصان رمزنگاری و معتقد به حریم خصوصی در اینترنت که خود را سایفرپانک (cypherpunk) می‌نامیدند، پیامی از طرف فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو دریافت کردند که یک گزارش فنی (وایت پیپر – WhitePaper) با این عنوان در خود داشت: «بیت کوین: سیستم پول نقد الکترونیک همتا به همتا»

دامنه bitcoin.org (آدرس رسمی سایت بیت کوین) در ۱۸ اکتبر سال ۲۰۰۸ به ثبت رسید و مشخص نیست که کد بیت کوین در چه زمانی توسط ساتوشی نوشته شده است. با این حال، در میان جامعه بیت کوین روز ۳۱ اکتبر به عنوان تولد آن در نظر گرفته می‌شود و علاقه‌مندان این روز را جشن می‌گیرند. شبکه بیت کوین چندی پس از معرفی، در سوم ژانویه ۲۰۰۹ با استخراج اولین بلاک توسط ساتوشی ناکاموتو، کار خودش را آغاز کرد.

از سال ۲۰۰۸ تاکنون، بیت کوین فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است و قیمت آن از هر واحد ۰.۰۰۳ دلار، در سال ۲۰۱۷ به حدود ۲۰,۰۰۰ دلار رسید. اگر فردی در سال ۲۰۱۰ فقط حدود ۱,۰۰۰ دلار بیت کوین می‌خرید، امروز سرمایه‌اش به صدها میلیون دلار می‌رسید.

به مناسبت تولد یازده سالگی بیت کوین، در اینفوگرافیک زیر ۱۱ حقیقت جالب را درباره بیت کوین می‌خوانید.

پی اس ووچرز پی اس ووچر
کاوه
نوشته شده توسط کاوه

پیام بگذارید